Saturday, June 23, 2012

Kala Subuh...

Jam menunjukkan waktu 5.19 pagi. Aku baru pulang ke rumah setelah puas melepak menonton bola sepak bersama beberapa orang kawan yang lain. Germany menumpaskan Greece 4-2. Ah, takde fight langsung. Lemau betul Greece ni. Baik hantar Pahang lawan Germany lagi bagus. Ada jugak fight.

5 minit yang lepas, sebelum aku menulis entri ini, aku baru siap menjemur pakaian. Tiba-tiba je perasaan nak menjemur pakaian tu menebal dalam diri. Mungkin disebabkan adik aku dah pulang bercuti, jadi peranan aku sebagai penjemur kain tegar sebelum ini telah diambil beliau. 

Pagi nanti bila mak aku bangun, mesti dia akan terkejut bila tengok semua pakaian telah dijemur. Aku jangkakan, mesti dia akan cakap macam ni, " eh, boboy jemur kain pagi-pagi hari? rajinnya anak mak ni, memang boleh diharap betul." Ok. Part boboy tu aku sengaja tambah. Buat penyedap ayat. Tapi confirm dia akan cakap macam ni punya. HAHA.

Adik perempuan aku pulak mesti akan cakap macam ni," woah hyung-nim, apa mimpi kau tiba-tiba rajin jemur kain pagi-pagi hari ni? Buang tebiat apa?" heh, mesti dia akan pertikaikan sikap kerajinan aku yang menaik secara mendadak ni.

Aku dah prepare nak senyum macam ni bila kena puji esok. Ah, tak sabarnya nak dipuji. HAHA.

source : google

Ah, comelnya Meerkat ni! 


P/S: Harap-harap suatu hari nanti dapatlah aku bela binatang ni seekor. Comel dan boleh diharap. Heee~

No comments:

Post a Comment

Bintang