Tuesday, June 19, 2012

Cartoon

Ada orang yang sibuk study untuk exam, aku layan bola. Bila rasa bosan, layan game Plant vs Zombies. Oh, indahnya hidup. Entah macam mana, tetiba mulut termenyanyi I LOVE YOU. Oh, Barney. Teringat pada kau. Musuh lama aku masa kecik-kecik dulu. Cukup creepy dan menakutkan. Kalau time siaran kau berlangsung je, aku akan rasa seram sejuk.


I love you,
You Love me, 
We are happy family, 
With a big great hug,
And a kiss from me to you,
Won't you say you love me too?

I love you,
You love me,
We are best friends,
Like friends should be,
With a big great hug,
And a kiss from me to you,
Won't you say you love me too?


source : google

Argghhhh, creepy. Rasa macam nak gunting je creature ni.

Haaa, yang ni pun lagi lah aku tak sukaaaa

source : google

Dulu-dulu, time adik aku kecik-kecik, dia suka sangat tengok cerita ni. Comel la katanya. Pada aku, si Teletubbies ni tak comel langsung. Menakutkan. Takde unsur-unsur menceriakan kanak-kanak langsung. Jalan cerita pun tak kena. Pendek kata, aku memang cukup anti dengan si Teletubbies ni. 

Kalau aku nak alih siaran ke channel lain, mesti adik aku akan bising dan menangis. Selaku anak lelaki sulung dan tunggal pada waktu tu, takkan lah aku nak mengalah pulak dengan adik aku. Mesti aku akan bersikap ego punya. Dan pada waktu mak aku akan bising dan ugut nak tutup TV. Pada masa tu nak tak nak duduk la diam-diam. Alih-alih aku akan terlayan sekali si Teletubbies ni. Uh! tak suka!

Dan, kartun yang paling aku suka time kecik-kecik dulu,

source : google

Yeah! Ultraman, sangat cool dan penuh dengan aksi-aksi yang mendebarkan. Bagi kanak-kanak lelaki pada waktu itu, setiap episod ultraman wajib ditonton dan dipraktikkan ketika bermain sebelum masuk ke kelas di sekolah. Kalau kau tak kenal Ultraman pada ketika itu, mungkin kau akan dianggap tak cool, dan mungkin takde orang yang nak berkawan dengan kau. True story.

Well, sekarang ni, semua rancangan kartun pun dah tak best. Takde buatkan kanak-kanak berimaginasi tinggi dan kreatif. 

Kehadapan bakal anak-anak Papa,

Nanti Papa akan bagi anak-anak Papa ni layan kartun di atas. Oh ya, kecuali Barney dan Teletubbies. Papa haramkan sama sekali anak-anak Papa layan cerita creepy dan menakutkan macam tu. Biar anak-anak Papa nanti layan cerita kartun yang cool je. Papa nak anak-anak Papa merasai sendiri kehidupan Papa yang mencabar dan cool. Papa akui, Papa memang seorang yang sukakan cabaran dan cool lah. Kalau tidak, masakan Mamamu terpikat dengan Papa. HAHA.

Oh, yang pasti, Papa takkan lupa untuk bagi anak-anak Papa merasai betapa lengkapnya dunia kanak-kanak. Why? Sebab Papa akan start men-download banyak-banyak cerita Dragon Ball. Khusus untukmu sayang.

source : google

Kalau tak kenal kartun ni, tak tahulah nak kata apa.


P/S: Harap takde mana-mana pihak terasa. HAHA

2 comments:

  1. baiknye faiz dah fikir untuk anak awal-awal. calon bapa pilihan nih

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha. Biasalah dora, umur dah makin meningkat. kena la fikir masa depan anak-anak. :D

      Delete

Bintang