Wednesday, June 20, 2012

Baby and Me.

Sejak akhir-akhir ini, aku kerap bermimpi pasal bayi. Ah, entah kenapa aku pun tak pasti. Yang pasti, sejak aku bermimpi pasal bayi ni, aku punya feeling untuk jadi seorang bapa amat berkobar-kobar.

Mungkin disebabkan faktor usia, atau mungkin disebabkan aku kerap bersembang pasal bakal anak-anak dengan kawan-kawan. Entahlah, semua ni sesuatu yang baru buat aku.

Dulu-dulu, aku cukup tak suka bayi. Yes, aku memang tak suka. Reason? nah, sebab mereka suka menangis. Nak susu menangis, nak berak menangis, even nak tidur pun mesti menangis dulu. Geram betul aku. Oh ya, mereka juga sangat mengada-ngada.

Kalau iklan pampers ke iklan susu yang guna pakai bayi sebagai model ke, aku memang cukup anti. Sebabnya aku tak suka bayi tu tergelak-gelak bila kena praktikal joke. Really. I hate it. Dan bila iklan bayi-bayi ni ke udara je, aku akan terketap-ketap gigi dan bibir, sambil cakap bayi tu mengada-mengadalah, rasa macam nak tumbuklah. HAHA. Kejam betul aku waktu tu.

Mak aku pernah bercakap, " satu hari nanti, kau akan jadi bapak budak jugak. Masa tu takkan kau nak geram dan tumbuk bayi kau? dulu kau kecik-kecik pun macam tu jugak. Bawak-bawak la suka ke budak kecik Faiz oi.,". Aku hanya diam bila diberi nasihat macam tu.

Sekarang, aku seorang belia yang berusia 22 tahun. Meniti usia-usia berharga sebagai seorang bujang sebelum berkeluarga. Dan aku juga sudah mula sayangkan bayi dan kanak-kanak. Sungguh. Aku cukup suka bila pulang ke kampung belah mak aku di Terengganu sebab banyak sepupu-sepupu aku yang kecik-kecik dan ber-title bayi. Aku cukup suka bermain dengan mereka.

Sampai suatu saat, aku pasti akan bergelar seorang bapa. InsyaAllah, jika panjang umur dan diizinkan Allah. 

source : google

Aku inginkan bayi yang comel seperti ini. Arghhh! geramnya nak peluk cium!


P/S: Kelmarin aku mimpi aku bawa bayi aku redah paya sebab kena kejar 3 ekor singa. Apakah maksudnya? Aku berfikir panjang seharian pada hari itu. 

No comments:

Post a Comment

Bintang