Saturday, March 17, 2012

Evening Monolog



Gambar ini diambil sewaktu aku menjalani latihan laut sebagai Engineer cadet di MV Lyra. Lokasi penggambaran terletak di Penang Port. Masa ni aku baru balik dari go shore setelah hampir seminggu tak menjejakkan kaki di darat untuk satu voyage dari Singapore ke Penang. Bila kapal along side je, pom! semua anak kapal terus hilang entah ke mana mencari kegembiraan yang tak dapat diperolehi di atas kapal. Yes, what i want to say here is, life as a seafarer is so boring! and of course, tired.

Hampir setahun berlalu selepas aku selesai menjalani latihan laut. Aku pada setengah tahun yang lepas sewaktu masih belayar kelihatan agak susut sedikit berbanding waktu sebelum belayar dulu. Hah? susut ke? Kah Kah kah. Sekarang, hanya nombor di penimbang berat yang berbeza, by the way, aku tetap comel! :D

No comments:

Post a Comment

Bintang